آموزش

صفحه‌ آرایی بروشور ؛ اصول و نکات مهم در مورد آن

صفحه‌آرایی بروشور

به کارگیری اصول صفحه‌ آرایی بروشور که با هدف تبلیغات، آموزش، شناسایی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات طراحی می‌شود تأثیرگذاری محتوا را افزایش می‌دهد. بروشور را می‌توان یک شیوه بازاریابی و ابزار کارامد برای فروش محصولات یا ارائه خدمات به حساب آورد که با کمک آن می‌توان اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد جامعه قرار داد.

طراحی و صفحه‌ بندی بروشور داری اصولی است که باید به کار گرفته شود تا جذاب، مفید و اثر بخش باشد. در این مقاله به بررسی اصول طراحی و صفحه آرایی بروشور پرداخته‌ایم. همچنین می‌توانید کاربرد‌های بروشور را مطالعه کنید و با به کارگیری اصول ساخت بروشور در طراحی آن بهترین باشید و همچنین می‌توانید از طریق سایت نشرینو به صورت آنلاین سفارش صفحه آرایی دهید و از خدمات آنلاین انواع صفحه آرایی در سایت نشرینو بهر‌مند شوید.

اصول صفحه‌آرایی بروشور

همانطور که گفتیم طراحی بروشور و صفحه‌آرایی آن اصولی دارد که باید رعایت شود. یک بروشور باید در عین ساده بودن، مفید و تأثیرگذار باشد و بتواند مخاطب را جذب کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین اصول طراحی بروشور را بررسی کرده‌ایم.

نکات مهم در مورد صفحه‌آرایی بروشور

استفاده از تصاویر باکیفیت

به کار بردن تصاویر باکیفیت و مرتبط یکی از ویژگی‌هایی است که هر بروشوری باید داشته باشد. این تصاویر باید مرتبط با محتوا بوده و از لحاظ کیفیت و رنگ مناسب باشد. برای مثال می‌توان از عکس‌های کالا یا محصولات فروش، سرویس و خدمات شرکت و… استفاده کرد. این تصاویر می‌توانند واقعی و یا گرافیکی باشند.

استفاده از متون کمتر

یکی دیگر از اصولی که سایت صفحه‌آرایی بروشور به کار می‌برد، استفاده کمتر و به جا از متن است. تا جایی که امکان دارد باید از جملات مختصر و کوتاه در رساندن اطلاعات به مخاطب استفاده شود تا بروشور از کیفیت لازم برخوردار باشد. استفاده زیاد از متن ممکن است مخاطب را ترغیب نکند تا پایان بروشور را مطالعه کند.

استفاده از نام و نشان شرکت

یکی دیگر از اصول طراحی بروشور که هدف تبلیغاتی دارند، چاپ آرم و نام شرکت سفارش دهنده آن روی جلد یا صفحه اول است. چرا که هدف اصلی بروشور تبلیغاتی، شناسایی کالا یا خدمات مورد نظر بوده و آوردن لوگو و نام شرکت یا شخص ضرورت دارد. به طور کلی صفحه اول بسیار مهم است و باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب بداند قرار است چه مطالبی را در بروشور مورد نظر مطالعه کند. بنابر اصول صفحه‌آرایی بروشور، سرتیتر محتوا نیز باید در این صفحه واضح و قابل فهم نوشته شود.

خلاقیت در طراحی

به طور کلی خلاقیت داشتن در طراحی بروشور، کاتالوگ، مجله، پوستر و… یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در جذب مخاطب و موفقیت آن نقش به سزایی داشته باشد. کسانی که به طور تخصصی طراحی بروشور انجام می‌دهند افراد خلاقی هستند که به جای‌ایده‌های قدیمی و کلیشه‌ای از‌ ایده‌ها و طرح‌های جدید، یونیک و جذاب در ساخت بروشور استفاده می‌کنند. این خلاقیت می‌تواند مرتبط با قالب، رنگ، تصاویر گرافیکی و طرح کلی صفحات یا مربوط به محتوا‌نویسی و… باشد.

اصولی که باید در صفحه‌آرایی بروشور رعایت کنید

در نظر گرفتن مخاطب بروشور و سلیقه سفارش دهنده

یکی از مهم‌ترین اصول صفحه‌آرایی بروشور در نظر گرفتن مخاطب بروشور است. برای مثال در کار‌های تبلیغاتی لازم است بدانید مخاطب محتوای تبلیغاتی چه افرادی هستند و چگونه می‌توان آن‌ها را ترغیب به انتخاب خدمات صاحب بروشور کرد. زمانی که بدانید با چه نوع مشتری‌هایی طرف هستید در استفاده از رنگ‌ها، المان‌ها و تصاویر و… عملکرد مناسب‌تری خواهید داشت. با در نظر گرفتن این موضوع تا حد زیادی می‌توانید به جلب مشتری کمک کرده و طراحی تأثیرگذار‌تری داشته باشید. برای سفارش بروشور از طریق سایت صفحه‌ آرایی بروشور لازم است اطلاعات مربوطه را در اختیار مدیر سایت قرار بدهید.

کاربرد‌های بروشور

همانطور که گفتیم بروشور با ارائه اطلاعات مفید و جامع درباره کسب و کار یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه و بهینه به حساب می‌آید که هدف آن جلب مخاطب و مشتری است. بروشور با توجه به هدفی که پشت طراحی آن است کاربرد‌های مختلفی دارد که در ادامه توضیح داده‌ایم.

معرفی محصول

می‌توان گفت یکی از پرکاربردترین بروشور‌ها آن‌هایی هستند که به معرفی یک محصول می‌پردازند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها بروشور‌هایی هستند که در جعبه محصولات آرایشی یا دارو‌ها قرار دارند. این بروشور‌ها حاوی اطلاعات مفید، کامل و جامعی هستند که نحوه استفاده از محصول، ترکیبات، میزان مصرف و نکات منع مصرف آن و… را معرفی می‌کند. این این بروشور‌ها سبک مشخصی دارند و معمولاً به زبان‌های مختلف نوشته می‌شوند.

معرفی شرکت

یکی از انواع بروشور‌هایی که به رعایت همه جانبه اصول صفحه‌آرایی بروشور نیاز دارند آن‌هایی هستند که به معرفی یک شرکت یا موسسه از جنبه‌های مختلف می‌پردازند. بروشور‌هایی که جنبه تبلیغاتی دارند معمولاً در این دسته قرار دارند. محتوای آن‌ها می‌تواند شامل رزومه، دستاورد‌ها، اهداف، سوابق موسسه یا شرکت و… باشد. معمولاً این بروشور‌ها در حاشیه مراسم‌ها، نمایشگاه‌ها و سمینار‌ها به کار گرفته می‌شوند.

محتوای آموزشی

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های بروشور به کارگیری آن برای آموزش و اطلاع‌رسانی است. بسیاری از آن‌ها در حوزه ایمنی، بهداشت، سلامت جسم و روان و مسائل حقوقی هستند. برای مثال بروشور‌هایی با عنوان راه‌های مقابله با ویروس کرونا، ایمنی در برابر زلزله، بهداشت دهان و دندان، راه‌های پیشگیری از افسردگی و حقوق زنان و… طراحی می‌شوند که هدف آن‌ها یادگیری و آموزش به افراد جامعه است. معمولاً این بروشور‌ها در مراکز مشاوره، بیمارستان‌ها، هلال احمر، مدارس و… در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

محتوای آموزشی در زمان طراحی بروشور

راهنمای  بروشوری گردشگری

بعضی از اماکن گردشگری و توریستی بروشور‌هایی برای ارائه اطلاعات جامعه درباره امکان دیدنی در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. این بروشور‌ها حاوی نقشه، معرفی تاریخچه و دیگر اطلاعات محل مورد نظر هستند. یکی از اصول صفحه‌ آرایی بروشور راهنمای گردشگری این است که باید به زبان‌های دیگر نیز چاپ شود تا توریست‌ها بتوانند راهنمای کاملی از مکان گردشگری مورد نظر در اختیار داشته باشند.

انتخابات

بروشور‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها از کاربردی‌ترین بروشور‌ها هستند که در آن‌ها اطلاعات جامعی از نامزد موردنظر درج می‌شود. رعایت اصول طراحی بروشور‌های تبلیغاتی نامزد‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند در جلب اراء مردم نقش به سزایی داشته باشد. بیوگرافی و سوابق کاندیدا، دستاورد‌ها، برنامه و اهداف او و… می‌توانند از جمله مواردی باشند که در بروشور جای می‌گیرند. علاوه بر آن تصویر نامزد و شعار تبلیغاتی او باید به گونه‌ای روی صفحه اول بروشور قرار بگیرد که افراد جامعه را ترغیب به مطالعه اطلاعات مربوط به کاندیدا و شناخت او بکند.

صفحه‌ آرایی بروشور انتخاباتی

فراخوان و دعوت

بعضی بروشور‌ها نیز کاربرد دعوت نامه را دارند و معمولاً برای فرخوان افراد به مسابقه، مصاحبه و گردهمایی‌های مختلف در کنگره‌ها و سمینار‌ها طراحی می‌شوند. طراحی این گونه بروشور‌ها معمولاً رسمی بوده و اصول خاصی دارد. محتوای آن‌ها حاوی مکان و زمان برگزاری مراسم، موضوع بحث و معرفی مختصر سخنرانان و… می‌شود.

قیمت صفحه‌آرایی بروشور

به طور کلی قیمت صفحه‌ آرایی بروشور ۴ صفحه‌ای در انواع سایت صفحه‌آرایی بروشور به ازای هر صفحه ۸۰ هزار تومان و قیمت طراحی بروشور ۶ صفحه‌ای و بیشتر ۷۰ هزار تومان است.

در آخر

در مطالب فوق سعی کردیم اصول طراحی بروشور را بررسی کنیم و به معرفی برخی کاربرد‌های آن بپردازیم. هر نوع بروشور با هر هدف و کاربردی برای طراحی و صفحه‌آرایی نیاز به اصول و تخصص‌هایی دارد. علاوه بر آن، افرادی که وظیفه طراحی بروشور را به عهده دارند لازم است از ذوق و سلیقه خوبی برخوردار باشند. به کارگیری اصول، داشتن تخصص و ذوق در ساخت بروشور به جذب مخاطب و جلب رضایت او که هدف مشترک انواع بروشور است کمک می‌کند. جهت سفارش طراحی و صفحه آرایی بروشور می‌توانید به متخصصان نشرینو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =